جراحی زیبایی پلک

pelk

جراحی زیبایی پلک در تمام سنین افراد بالغ انجام می شود . بعضی ها جراحی پلک را برای اصلاح مشکلات افزایش سن انجام میدهند در حالیکه در بعضی دیگر مسائل وراثتی باعث انجام جراحی در سنین ۲۰ تا ۳۰ سال می شود .

image_2017-12-02_15-10-09image_2017-12-02_15-10-21

 

 

 

 

 

  • چه کسی کاندیدای مناسب برای جراحی پلک است ؟

یک یا تعدادی از موارد زیر کاندیدای مناسب برای جراحی پلک است :

  • پوست اضافی که چین طبیعی پلک فوقانی را پوشانده است .
  • پوست شلی که از پلک فوقانی آویزان است و احتمالا وسعت دید بیمار را کاهش داده است .
  • حالت پف کرده پلک بالا که حالت چشم خسته ایجاد کرده است .
  • پوست اضافه و چروکهای پلک تحتانی
  • کیسه و قوس تیره زیر چشم ها اغلب با گودی لبه استخوانی پلک تحتانی .
  • افتادگی پلک تحتانی که سفیدی زیر قرنیه (قسمت رنگی چشم ) را نشان میدهد .

جراحی زیبایی پلک معمولا این مسایل را اصلاح می کند ممکنست درمانهای دیگری نیز نیاز باشد . برای مثال اگر وضعیت پلک فوقانی همراه با افتادگی ابروها باشد لیفت پیشانی ممکنست پیشنهاد شود . صاف کردن چین ها ی اطراف پلک تحتانی ممکنست نیاز به peeling   شیمیایی یا لیزر داشته باشد . دایره های زیر چشم ها که بعلت رنگدانه های تیره می باشد ممکنست با مواد سفید کننده یا peeling  شیمیایی درمان شود .

                 مشاوره شخصی شما 

در ضمن مشاوره اولیه در جلو آینه شما باید دقیقا مشخص کنید که چه چیزی را می خواهید اصلاح کنید . این موضوع به جراح پلاستیک برای اطلاع از انتظارات شما و تعیین میزان واقعی اصلاح کمک می کند .

  • چه نوع ارزیابی برای جراحی زیبایی پلک انجام می شود ؟

سابقه پزشکی شما شامل جراحی های قبلی وضعییت پزشکی گذشته و حال و داروهایی که مصرف می نمائید . بسیار مهم است که اطلاعات کاملی را ارائه نمائید . افزایش فشار خون – بیماریهای تیروئید یا دیابت مسائلی هستند که ممکنست ریسک عمل جراحی پلک را افزایش دهند . آیا شما آلرژی دارید؟چنانچه از کنتاکت لنز استفاده نموده اید باید از نظر دید چشمه نموده اید باید از نظر دید چشن بررسی شوید . ضروری خواهد بود چنانچه توسط چشم پزشک در موردخشکی چشم یا سایر مشکلات چشم شما مطلبی گفته باشد . یکی از چند روش جراحی برای اصلاح ظاهر پلک شما ممکنست پیشنهاد شود . تکنیک بخصوصی که توسط جراح پلاستیک به شما توصیه می شود بسته به فاکتورهای زیادی مثل زیادی پوست و چربی در نواحی پلک موقعیت ابروها و وضعیت عضلات اطراف چشم ها هستند .

  • جراحی زیبایی پلک چگونه انجام می شود ؟

 

بدلیل فاکتورهای فردی تمام افراد نتایج یکسانی از جراحی پلک نمی گیرند . جراح پلاستیک تکنیک خاصی را که برای شما مناسب است و نتیجه بهترین را  انتخاب می نماید

.

  • چگونه جراح پلاستیک قادر است ظاهر پلک فوقانی را اصلاح نماید ؟

 

غالبا برای جراحی پلک فوقانی برش در چین طبیعی پلک فوقانی قرار می گیرد و مخفی می ماند و کمی بطرف بالا, خارج در خطوط خنده یا سایر خطوط موجود قرار می گیرد . از طریق این برش پوست و چربی اضافی برداشته می شود . بدلیل اینکه برش در چین طبیعی پلک بالا قرار می گیرد پس از بهبودی نا محسوس است .

  • اصلاح ظاهر پلک تحتانی به چه شکل انجام می شود ؟

برای جراحی پلک تحتانی غالبا برش در زیر مژه ها مخفی می ماند از طریق این برش پوست عضله و چربی اضافی برداشته می شود یا ممکنست چربی زیر چشم بشکلی قرار داده شود که پفی و بر جستگی زیر چشم برطرف شود .  سایر موارد برای مسائل خاصی مثل شلی عضله ممکنست انجام شود . همانند جراحی پلک فوقانی برش در خطوط طبیعی نامحسوس می باشد . در بعضی از موارد شما و یا جراح تصمیم بگیرید که چربی اضافی را از طریق برش داخل پلک تحتانی برداشته شود. اما پوست اضافی را نمی توان برداشت . لیزر بعضی مواقع بهمراه این روش برای صاف کردن پوست پلک تحتانی بکار میرود .

image_2017-12-02_15-10-47

image_2017-12-02_15-10-40

 

 

 

 

  • برای جراحی پلک فوقانی معمولا برش در چین طبیعی پلک فوقانی مخفی می ماند و بطرف گوشه و خارج چشم در خطوط خنده یا سایر خطوط موجود قرار می گیرد .
  • برای جراحی پلک تحتانی غالبا برش در زیر مژه ها مخفی می ماند . چربی اضافی در هر دو پلک  فوقانی و تحتانی ممکنست برداشته شود یا در پلک تحتانی بعضی اوقات بشکلی گسترده میشود
  • ریسک های عمل کدامند ؟

 

خوشبختانه ریسک قابل توجه در جراحی زیبایی پلک نادر است . هر سال هزاران نفر تحت عمل موفقیت آمیز جراحی پلک قرار می گیرند . حاصل کار رضایت بخش و بدون مشکلات عمده می باشد . هر عمل جراحی ریسک دارد اما چگونه می توان  با اطلاعات بیشتری تصمیم آگاهانه گرفت ؟ 

موضوع ریسک و عوارض بالقوه جراحی در بحث بین شما و جراح بهتر می توان بررسی نمود . بعضی از عوارض بالقوه که می توان بیان نمود شامل هما توم (تجمع خون زیر پوست که ممکنست نیاز به تخلیه باشد ) عفونت و واکنش به ماده بی حسی بدنبال جراحی . احساس خشکی و التهاب چشم که ممکنست نیاز به درمان داشته باشد . ممکنست کاهش موقتی حس پوست پلک با کاهش عملکرد پلک که بعضی اوقات نیاز به جراحی مجدد برای اصلاح آن دارد .

  • چگونه برای جراحی باید آماده شد ؟

 

  • اگر سیگاری هستید باید آنرا متوقف نمائید .
  • آسپیرین و بعضی از داروهای ضد التهابی می توانند باعث افزایش خونریزی شوند بنابراین باید از مصرف این داروها یک تا دو هفته قبل و بعد از عمل خودداری نمائید . جراحی زیبایی پلک معمولا در مراکز جراحی و یا در بیمارستان انجام می شود و نیاز به بستری نداشته لذا در این صورت لازم است شخصی شما را به منزل برده واز شما پرستاری نمائید .

 

  • جراحی به چه شکل خواهد بود ؟

 

در ضمن عمل داروهایی برای راحتی شما تزریق می گردد . معمولا بی حسی مو ضعی بهمراه داروهای آرامبخش بکار برده می شود . بهرحال بی هو شی عمومی بعضی موارد استفاده می شود . برای ایمنی بیشتر شما در حین عمل وضعیت قلب و فشار خون و نبض و میزان اکسیژن خون شما کنترل می شود .

پس از پایان جراحی در ریکاوری مجددا تحت کنترل قرار می گیرید . دید شما بعلت استفاده از پماد چشمی ممکنست تار باشد . تورم طبیعی پلک ها بدنبال جراحی خواهید داشت . احتمالا چند ساعت پس از عمل می توانید به خانه بروید . علی ایحال بعضی از بیماران ممکنست یک شب در بیمارستان بمانند .

 

  • حالت اولیه چگونه می باشد ؟

 

بسیار مهم است که بدانید زمان بهبودی در افراد مختلف متفاوت است . عصر روز عمل باید کاملا استراحت نمائید و زیر سرتان بالا باشد . از کمپرس سرد روی پلک هایتان استفاده نمائید . هر ۱۵ دقیقه بطور متناوب به مدت ۴۸ ساعت بجز هنگام خواب بخاطر داشته باشید از آسپیرین و بعضی از داروها ی ضد التهابی استفاده  ننمائید . ابتدا ممکنست احساس کشیدگی اطراف چشم هاو ناراحتی خفیف که با مسکن های خوراکی کنترل می شود داشته باشید . در ۴۸ ساعت اول پس از جراحی تورم و کبود ی با درجات متفاوت وجود دارد . بعضی از بیماران تورم ضعیف تا چند هفته ممکنست داشته باشد در حالیکه دیگران تورم ظرف یک   هفته بر طرف می شود . کبودی ظرف یک, تادو هفته بر طرف می شود . پس از ده روز شما می توانید آرایش نمائید .

بخیه ها پس از ۳ تا ۴ روز کشیده می شوند . کمی تاری دید تا چند روز ممکنست ادامه یابد . چشمها ی شما بصورت گذرا (موقتی ) ممکنست به نور حساس باشد و ممکنست اشک ریزش و یا خشکی چشم داشته باشید  .

بعضی مواقع از قطره های چشم برای خارش و سوزش چشم استفاده می شود برای محافظت از چشم در مقابل باد و اشعه خورشید لازم است چند هفته از عینک تیره استفاده نمائید .

  • چه زمانی به فعالیت های طبیعی بر گردید ؟

 

از زور زدن – خم شدن زیاد و بلند کردن اجسام سنگین در اوایل دوره پس ا زعمل اجتناب نمائید . در بسیاری موارد ظرف ده روز یا کمتر شما می توانید به فعالیتهای طبیعی برگردید . با وجودیکه شما دوست دارید روزهای اولیه پس از عمل به سر کارتان برگردید ممکنست در خواندن یا سایر کارهای از این قبیل مشکل داشته باشید . کنتاکت لنز تا دو هفته استفاده ننمائید .

 

  • نتایج جراحی پلک

 

جراحی زیبایی پلک شما را بیشتر شاداب و با نشاط نشان میدهد در حالیکه پروسه ترمیم تدریجی است حداقل چندین هفته لازم است تا شما تصویر صحیحی از نتیجه جراحی پلک داشته باشید . برش جراحی ظرف چند ماه نامحسوس می شود .

 

  • نتایج چقدر دوام دارند ؟

 

نتایج جراحی زیبایی پلک طولانی مدت اند اما ممکنست تحت تاثیر مسائل ارثی و یا فاکتورهای محیطی باشد . برداشتن چربی پلکها که باعث پفی و کیسه ای شدن هستند دائمی است و این وضعیت معمولا بازگشت ناپذیر است . پوست با افزایش سن تغییر می یابد . بهر حال شلی پوست و چروکهای ظریف در بعضی نواحی پلک برگشت پذیرند. بعضی اوقات کاهش تونیته پیشانی باعث افتادگی اضافی ابروها می شود که بازگشت و افتادگی پلک بالا را نشان میدهد . در این صورت اصلاح آن از طریق لیفت پیشانی و یا جراحی ثانویه پلک انجام می شود . حتی با وجود تغییرات افزایش سن بیماران اغلب از ظاهرشان تا سالها پس از جراحی راضی هستند . بعضی از بیماران سالها بعد نیاز به اصلاح مجدد دارند .