عمل جراحی کوچک کردن سینه

sin

بیمارانی که تحت عمل جراحی کوچک کردن سینه قرار می گیرند .از ناراحتی های مربوط به افزایش وزن سینه رهایی می یابند . کوچک کردن سینه همانطور که سایز و شکل را اصلاح می کند,  مشکلات مربوطه  را نیز بر طرف می نماید . بدنبال جراحی کوچک کردن  سینه  وضعییت آنها خیلی متناسب تر با اندام خواهد بود .

image_2017-12-02_16-23-48image_2017-12-02_16-23-33

 

 

 

 

 

کاندیدای مناسب جراحی کوچک کردن سینه چه کسی است؟

 

  • سینه هایی که نسبت به فرم بدن بزرگترند .
  • سینه های آویزان و سنگین که نوک سینه به سمت پائین قرار گرفته است .
  • یک سینه بزرگتر از دیگری باشد .
  • درد پشت و گردن که مربوط به سنگینی سینه ها باشد .
  • التهاب پوست زیر سینه ها
  • فرو رفتگی پوست زیر بند سوتین بعلت سنگینی
  • محدودیت حرکات فیزیکی بعلت بزرگی و سنگینی سینه ها .
  • عدم رضایت از بزرگی سینه ها .

عمل کوچک کردن سینه ها را در هر سنی می توان انجام داد . اما جراحان پلاستیک توصیه می کنند که تا پایان دوران رشد صبر نمائید . بدنیا آوردن فرزندو شیر دادن اثرات مهم و غیر قابل انتظار روی شکل و سایز سینه ها می گذارد . با این حال بسیاری ازخانمها  تصمیم به کوچک کردن سینه میگیرند قبل از اینکه احساس کنند تغییراتی در آینده خواهند داشت . اگر برنامه ای  برای شیر دا دن در آینده  خواهید  داشت این موضوع را مطرح کنید . در ضمن مشاوره برای شناخت بیشتر انتظارات شما و اینکه چقدر این انتظارات  واقعی اند در باره سایز  سینه ها ی مورد نظرتان بحث نمائید .

 

ارزیابی بیماربرای جراحی کوچک کردن سینه چگونه است ؟

 

سینه ها معاینه و اندازه گیری و عکسبرداری پزشکی می شوند . سایز و شکل سینه ها کیفیت پوست و محل نوک سینه و هاله دور آن دقیقا ارزیابی می شوند . سابقه پزشکی شامل هر وضعییت پزشکی, حساسیت دارویی درمانهای طبی که می شوید سابقه جراحی های قبلی شامل نمونه برداری از سینه ها و داروهایی که مصرف می کنید, می باشد . خیلی مهم است که اطلاعات کاملی را ارائه نمائید .

 

        عمل کوچک کردن سینه چگونه انجام می شود ؟

 

فاکتورهای فردی و تجربیات شخصی تعیین کننده تکنیک بخصوصی خواهد بود .

 

   تکنیک های متفاوت جراحی کوچک کردن سینه کدامند ؟

تکنیک و برش های متفاوتی برای کوچک کردن سینه وجود دارد شکل و سایز سینه ها بهمان نسبت میزان کوچک کردن سینه فاکتورهایی هستند که جراح پلاستیک رادر انتخاب تکنیک برای شما کمک می کند

یکی از روشهای جراحی کوچک کردن سینه ها شامل سه برش می باشد یکی دور هاله تیره (areola) یکی دیگر عمودی از زیر برش ها له  تا چین زیر سینه و برش سوم روی چین سینه . یکی دیگر از روشها اینست که برش اول و دوم داده می شود و برش سوم(چین سینه) داده نمی شود روشی که من ترجیح می دهم . که در مواردی که سینه ها خیلی بزرگ باشد ترجیحااز این روش استفاده می  شود . پس از اینکه پوست چربی و بافت اضافی سینه برداشته شد نوک سینه در وضعیت بالاتری قرار می گیرد . هاله دور سینه های بزرگ کشیده و بزرگتر از حد طبیعی شده اند کوچک می شود . در مواردی لیپو ساکشن خارج سینه ها و زیر بغل نیز انجام می شود . معمولا نوک سینه و هاله دور آن از نسج زیرین آن جدا نمی شو د . که باعث حفظ حس نوک می باشد . با این کار ممکنست توانایی شیر دادن نیز داشته باشید ولی بهر صورت نمی توان تضمین نمود .

بندرت اگر سینه بسیار بزرگ باشد نوک سینه و هاله دور آن از بستر کاملا جدا و پس از کوچک کردن و شکل دادن سینه مجددا گرافت شود . در چنین مواردی حس نوک سینه و امکان شیر دادن از بین خواهد رفت .

 

       ریسک های عمل کدامند؟

خوشبختانه عوارض قابل توجه خیلی کم است . هر ساله هزاران خانم  تحت عمل موفقیت آمیز جراحی کوچک کردن سینه قرار می گیرند عارضه مهمی نداشته و از نتایج رضایت داشته اند . هرفردی که عمل جراحی داشته باشد بهر صورت از فواید و ریسک آن باید آگاه باشد.

هر عمل جراحی می تواند ریسک داشته باشد اما چگونه می توان با اطلاعات بیشتر آگاهانه تصمیم گرفت ؟

موضوع ریسک و عوارض بالقوه جراحی در بحث بین شما و جراح پلاستیک بهتر می توان مطرح نمود .

بعضی از عوارض بالقوه شامل عفونت و حساسیت به بیهوشی است . بندرت ممکنست نیاز به تزریق خون داشته باشد . که در چنین مواردی قبل از عمل از خود شما خون گرفته و رزرو   می شود . و در حین عمل استفاده می گردد . بدنبال کوچک کردن سینه ها بعضی اوقات سینه ها ممکنست کاملا قرینه و یک شکل نباشند یا اینکه نوک سینه ها در یک سطح نباشند . اگر لازم باشد اصلاح کوچکی در زمان دیرتری انجام خواهد شد . از بین رفتن حس نوک سینه بصورت دائم بندرت اتفاق می افتد . جراحی ثانویه بعضی اوقات برای اصلاح برش های جراحی که بد ترمیم یافته اند انجام می شود . در موارد بسیار کم ممکنست نوک سینه یا هاله دور آن بصورت نسبی تا کامل از بین برود که معمولا با گرافت پوستی می توان ترمیم نمود .

 

                   آمادگی برای عمل جراحی

  • بسته به سن شما یا چنانچه سابقه فامیلی سرطان سینه داشته باشید یک ماموگرافی قبل از عمل و یکی چند ماه پس از عمل توصیه می شود . که برای تشخیص تغییرات آینده کمک خواهد نمود . جراحی کوچک کردن سینه ریسک ایجاد سرطان را افزایش نمی دهد .
  • اگر سیگاری هستید برای جراحی باید کشیدن آنرا متوقف نمائید .
  • آسپیرین و بعضی از ضد التهابها باعث افزایش خونریزی می شوند بنابراین حداقل یک تا دو هفته قبل از عمل باید از مصرف آنها خودداری نمائید .
  • جراحی کوچک کردن سینه در مراکز جراحی یا بیمارستان انجام می شود . بعضی اوقات نیاز به ماندن شب نمی باشد ولی اگر قرار شد در بیمارستان بمانید یک شب در بیمارستان یا مراکز جراحی خواهید ماند .
  • چه شما شب بمانید یا روز بعد مرخص شوید لازم است فردی شما را به منزل برده و یک یا دو روز از شما پرستاری نماید .

 

جراحی کوچک کردن سینه در بیمارستان یا مراکز جراحی محدود انجام می شود . جراحی بابیهوشی عمومی انجام می شود پس از پایان جراحی مدتی را در ریکاوری تحت کنترل خواهید بود سپس برای تخلیه و جلوگیری از تجمع مایع و خون ناحیه عمل (درن ) و پانسمان ناحیه عمل – بانداژ کشی یا سوتین مخصوص روی آن خواهید داشت .

    اوایل چه شکلی و چه احساسی  وجود دارد؟

روز بعد از عمل برای مدت کوتاهی از بستر بلند خواهید شد . زور زدن خم شدن شدید و بلند کردن اجسام سنگین باید اجتناب شود زیرا این فعالیتها باعث افزایش تورم و حتی خونریزی خواهد شد . باید به پشت بخوابید و از وارد شدن فشار به سینه ها جلوگیری شود . درنها روز اول یا دوم از عمل خارج خواهند شد . د راین زمان پانسمان تعویض خواهد شد . سوتین مخصوص را به مدت شش هفته باید بپوشید تا زمانیکه تورم و تغییر رنگ سینه ها از بین بروند .معمولا بخیه ها در مراحل مختلف یک تا دو هفته برداشته می شوند .

توجه داشته باشید ممکنست کاهش حس نوک و هاله دور آن داشته باشید ممکنست هفته ها یا ماهها و حتی بیش از یکسال طول بکشد تا سینه ها به شکل طبیعی و مناسب در بیایند . برشها در اوایل صورتی و قرمزاند و چندین ماه تا یکسال طول می کشد تا برنگ پوست اطراف شده و نرم ومنعطف می  شوند .

image_2017-12-02_16-24-10image_2017-12-02_16-24-27

            کی می توان به فعالیتهای طبیعی برگشت ؟

پس از عمل جراحی کوچک کردن سینه اغلب پس از یک تا دو هفته می توان به کار برگشت . در بسیاری از موارد بعد از چند هفته می توان به بسیاری از فعالیتهای طبیعی از جمله ورزشهای سبک برگشت . ممکنست هر از گاهی مواردی از ناراحتی خفیف طی این مدت داشته باشید و اما این حالت طبیعی است .

 درد شدید را باید اطلاع دهید .

از فعالیت جنسی حداقل یک هفته اجتناب نمائید . ممکنست در مواردی مدت بیشتری صبر کنید . پس از آن باید مراقب بود .و به مدت حداقل شش هفته با ملایمت رفتار نمود .

 

           نتایج جراحی کوچک کردن سینه

 

عمل جراحی  کوچک کردن سینه – سینه هارا کوچک تر و سفت تر می کند. برشهای جراحی کوچک کردن سینه به مرور زمان بهبود یافته و نامحسوس می شوند . واقعیت مهم این است که بهرصورت جای برش جراحی بصورت دائم خواهد ماند و در بعضی ها بیشتر از دیگران خواهد بود . خوشبختانه برشها در نواحی قرار دارند که بخوبی بوسیله لباسهای مرسوم پوشیده می شوند .

کوچک کردن سینه تغییرات قابل توجهی در ظاهر شما ایجاد می کند . بسیاری ازخانمها  حقیقتا با سینه های کوچک تر راحترند و احساس رضایت بیشتری از نتیجه عمل دارند . د رحقیقت عمل کوچک کردن سینه بیشترین  رضایت را در بین اعمال جراحی پلاستیک دارد .

                 دوام عمل جراحی چقدر است ؟

چنانچه شما افزایش یا کاهش وزن قابل توجهی نداشته باشید یا حامله نشوید سایز سینه ثابت می ماند . بهر صورت گراویتی (نیروی جاذبه ) و اثرات افزایش سن شکل و سایز سینه هر خانمی را تغییر می دهد . اگر پس از چندین سال از ظاهر سینه راضی نبودید می توانید با عمل لیفت سینه قیافه جوانتری را  داشته باشید .